دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که امروز در عرصه جهانی جنگ، جنگ تمدنی است، تصریح کرد: این که تصور شود اگر یک قدم عقب برویم و کوتاه بیاییم، دشمن عقب خواهد نشست این گونه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهادت سیدحسن نصرالله و فرماندهان مقاومت حزب الله و سردار شهید نیلفروشان اظهار داشت: جریان امروز محور مقاومت، جریان دیرپا و خفته ای بود که با انقلاب اسلامی در منطقه ایجاد شد، هم چنان که جریان حق و باطل در طول تاریخ بوده است، اما محور غرب پس از فروپاشی کمونیسم و تضعیف شوروی سابق تصور کرد که در دنیا یکه تاز شده است. ناگهان با انقلاب شکوهمند اسلامی مواجه شد.

سلاح را زمین بگذاریم دشمن هرگز سلاح خود را کنار نخواهند گذاشت

وی افزود: هر مقدار از عمر انقلاب اسلامی سپری شد غرب متوجه شد که حضرت امام(ره) چه حرکتی را آغاز کرده است و این پیام به همه دنیا مخابره شد که در مقابل تمدن غرب تنها گزینه ای که می تواند بایستد و مقابله کند اسلام شیعی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان برخی از نظریه های اندیشمندان غربی در خصوص مواجه و مقابله تمدن ها گفت: این مواجه در غرب پذیرفته شده است و زمانی که عَلم جریان اسلامی به دست امام بلند شد، در واقع آغاز جریان آخرالزمانی در برابر تمدن غرب با محوریت اسلام شیعی و ولایت فقیه بود.

وی اضافه کرد: در اسلام غیرشیعی این حرکت بسیار ضعیف است و در اهل سنت نیز می بینید حتی در جریان اخیر به جز چند بیانیه ضعیف و محدود و محکومیت های صوری، اتفاق خاص دیگری رخ نداد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که اسلامی که می تواند در برابر تمدن غرب بایستد و آن را رهبری و هدایت کند اسلام شیعی است گفت: اگر قبول کنیم که وارد جریان آخرالزمانی شده ایم راهی برای برگشت از این مسیر نداریم و اگر فردی در این مسیر بخواهد تسلیم و ناامید شود، این مسئله مساوی با از دست دادن اسلام واقعی و جایگزینگ-چج شدن با اسلامی است که در آن همجنس گرایی آزاد است.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که امروز در عرصه جهانی جنگ، جنگ تمدنی است تصریح کرد: این که تصور شود اگر یک قدم عقب برویم و کوتاه بیاییم، دشمن عقب خواهد نشست این گونه نیست، چرا که ما اکنون در میان میدان جنگ قرار داریم و تمام وجوه غرب با تمدن ما مبارزه می کند.

وی خاطر نشان کرد: نمی توانیم لحظه ای از فکر مبارزه با غرب بیرون بیاییم و اگر ما سلاح خود را زمین بگذاریم، آنها سلاح خود را کنار نخواهند گذاشت، به دلیل آن که آنها تمام هویت اسلامی ما را تحت اشغال درآورده اند و اگر دشمن قبول کند سلاح خود را زمین بگذارد باید به عقب بازگردد، در حالی که برگشت برای آنها معنا ندارد.

وی ارسال پیام های ضعف، ترس و دلهره از برخی افراد به غرب را نادرست عنوان کرد و ادامه داد: اگر می خواهیم بر این سگ وحشی و هار صهیونیستی غلبه پیدا کنیم باید با تمام وجود خود در میدان باشیم و تمام قوای خود را به میدان آوریم و اقتدار خود را به رخ دنیا بکشیم.

توسعه نظریه امت واحده اسلامی

وی افزود: طبیعی است که فردی که در لبه مواجه با صهیونیسم بین الملل قرار دارد و در برابر رژیمی که تمام امکانات و اتاق های فکر دنیا را در اختیار دارد ایستاده به شهادت می رسد، اما این مسئله نشان می دهد که این رژیم در برابر حزب الله آن قدر ذلیل شده است که برای ترور رهبر حزب الله اقدام می کند.

حجت الاسلام مومنی رسالت امروز امت اسلام را بیدارگری دانست و گفت: یک رسالت نیز بر عهده ما است که در کشورهای اسلامی بیدارگری را تقویت کنیم و انسان های بیدار را در کشورهای اسلامی هوشیار کرده تا بتوانیم قدم های محکم برای نابودی استکبار بر داریم.

وی قرار گرفتن توسعه نظریه امت واحده اسلامی در دستور کار را امری مهم عنوان کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم این نظریه را ترویج کنیم و انسان های بیدار را در اقصی نقاط عالم هوشیار کنیم به طور مسلم این جبهه موفق خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز دل باختن به سازمان ملل و حقوق بشر نشان داد که آنها به هیچ عنوان صلاحیت اعتماد، صداقت و رفتار صادقانه را ندارند و امت اسلامی باید خود را نجات دهد و حرکت کند.

وی آغاز جنگ روانی دشمن و صهیونیسم برای ایجاد تفرقه و اختلاف، پس از شهادت سید حسن نصرالله را متذکر شد و افزود: این اتفاق نباید سبب اختلاف شود، هم چنان که اتاق فکر منافقین پس از شهادت سید حسن نصرالله فعال شد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: باید بدانیم دشمن و هدف اصلی اسراییل است و همه این مسائل جنگ روانی است که صهیونیست ها پس از شهادت سیدحسن نصرالله انجام می هند تا فضای تصمیم گری سالم را از امت حزب الله و مقاومت سلب کرده و آنها را مشغول به خود کنند.

وی شهید سید حسن نصرالله محور اجتماع مردمی بیان کرد و گفت: همه به این شهید ارادت داشتند، زیرا نگاه این شهید نگاه حزبی، فردی، گروهی و جناحی نبود، لذا این مسئله هوشیاری ما را می طلبد و نباید از دشمن اصلی غافل ماند و البته غرب هنوز تمام توان حزب الله را تجربه نکرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha